Dag 5 4 jun

5 juni 2022 - Almardà, Spanje

Zondag 5 juni

Door de houtduiven om 7 uur gewekt prima geslapen eerste keer weer in de tent. Alles weer op de fiets gepakt en op zoek naar een broodje. De kampwinkel was pas om 10 uur open. Daarom in de stad enkele broodjes gehaald. De eerste km hadden we pad langs het strand,  eerst net zoals gisteren langs de vele sinaasappelbomen. Daarna kwamen we door Valencia langs de moderne bouwwerken die eerder ook al hadden gezien. Inmiddels was de temperatuur op gelopen tot 36 graden maar door de rijwind geen probleem, In Puzol hebben we tegen drie uur een uitgebreide maaltijd gegeten bij een Chinees restaurant. Het restaurant waar we eerst wilden eten was al vol. Om de rit niet te lang te maken besloten we de kortste weg naar een camping te zoeken. Maar dat viel tegen we reden ons vast bij de autoweg. Via binnenweggetjes toch nog weer een camping gevonden Playa Almarda direct aan zee, na wat gedronken, hebben we de tenten opgezet dit keer geen keiharde grond en konden de haringen met de hand de grond in. Daarna nog een verfrissende duik in zee genomen. Deze was nogal ruw zodat het zwemmen niet veel werd. Nog even nakletsen bij de tent en dan weer de tent in.