Eerste fietsdag

5 juni 2022 - Cullera, Spanje

Zaterdag 4 juni

Alles spullen weer bij elkaar gezocht en ingepakt vandaag gaat het echte werk beginnen. De fietsen staan al in de goede richting. Eerst nog een uitgebreid ontbijt door Richard verzorgd. Waarna hij ons de eerste meters begeleid, we bedanken hem voor de gastvrijheid waarna we afscheid van hem nemen. Dan beginnen we aan de afdaling 600 meter naar beneden. Vele haarspeldbochten, ondanks dat we de eerste km gelijk al aan pittige klimmetjes en afdalingen  moesten werken, viel me dat erg mee het ging super. Gemiddeld hadden we de wind in de rug met met een temperatuur van 26 graden was het heerlijk fietsen. In Oliva ging de route over de boulevard langs het strand en hebben we een lunch stop gemaakt. Rond vijf uur hadden we in Cullera een camping gevonden geen ruime plek en  keiharde grond. Bijna geen haring in te krijgen.Tegen half zeven stonden de tenten en ingericht. Toch nog 93  km afgelegd. Na het douchen op jacht naar een stokbrood met wat beleg. Daarna nog even wat gedronken bij de tent en het schijnsel van de maan.

1. Richard:
    7 juni 2022
    Het was bijzonder om jullie de eerste meters te mogen begeleiden en de eerste col te zien opploeteren! Respect hoor!
    En jullie natuurlijk bedankt voor de gezelligheid!