Woensdag 2 juni 17e fiets dag

22 juni 2022 - Masméjan, Frankrijk

Woensdag 22 juni

Door de regen van de nacht werd de tent voor het eerst nat ingepakt. We starten met een mooi afwisselend landschap bergen en bossen bij een stuwdam sloeg het weer plotseling om en een heftige onweersbui overviel ons met stromende regen een lange tijd gepoogd te schuilen, maar al snel lekte het door het bladerdek. Koud en doorweekt stapten we weer op de fiets door het klimmen waren we al snel weer op temperatuur en kon de jas weer uit voor een kilometers lange klim waar we met het kleinste verzet amper omhoog kwamen. Ondertussen werden we omringd door hele zwermen vliegen die erg vervelend met ons mee trokken. De volgende camping die we zochten was nog ruim 30 km verder maar geen extreme stijgingen meer. Inmiddels hebben we de Ardèche achterons gelaten en de tenten weer op gezet in Masmejean. Gelukkig konden we daar een heerlijke pizza eten op de camping. En hoefden we niet in de regen naar een dorp in de buurt . Een bijzondere dag veel lange klimmen met ruim 1400 hoogte meters een met dag zon, onweer en veel regen en ook een stuk koeler. 14 graden. Maar wel weer genoten van de omgeving.

1. Eddy Golbach:
    22 juni 2022
    En zo is het maar net, Frans, veel afzien en ondertussen volop genieten.
  2. Betsie:
    22 juni 2022
    Fijn toch die afwisselende weerverandering. Alleen 40° is ook zo saai . Maar wel naar met de onweer. Doe voorzichtig. Dat klimnen vind ik naar niets. Petje af voor jullie
  3. Joke en Louis:
    22 juni 2022
    Vervelend om in de regen te fietsen en dan ook nog bij een temperatuur doe stukken lager is dan de afgelopen dagen.
    Maar weer een ervaring rijker en dichter bij huis.
  4. Jvhb:
    23 juni 2022
    Ook wij zijn weer op pad. Kamperen in Puth. Zuid Limburg. Mooie camping 25 plaatsen. Geen bomen. Zelf schaduw creeren. Rond 30 graden. Jullie prettige tocht. Groeten Mieke Jan
  5. Tini kolkman:
    23 juni 2022
    Dag frans.Ik lees je verhaal elke dag.Leuk om dit allemaal te lezen plus prachtige foto,s.Gisteren niet zulk mooiweer gehad,dat hoort er ook bij.De Ardeche klinkt me bekend in de oren,dan kom je al weer dichterbij.Ik wens jullie nog een mooie tocht verder.