25 juni 19e fiets dag

25 juni 2022 - Ambert, Frankrijk

Zaterdag 25 juni 19e fiets dag

Half zes gewekt door lawaai in het toilet gebouw en vertrekkende camping gasten de tent en fiets nog nat,  niet van de regen maar condens. Gelukkig scheen de zon weer volop. De eerste kilometer gelijk een zeer stijle klim waarvan we de laatste 200 meter lopend afwerkten, fietsen lukte gewoon niet meer zo stijl. Daarna volgden nog vele beklimmingen en afdalingen. Wel veel over mooie binnenwegen maar soms een weg met keien en laveren rondom grote gaten Eindeloze vergezichten dan weer door een naaldbomen bos we blijven genieten. In Jullianges op een muurtje ons broodje gegeten. Enkele km buiten Ambert een camping gevonden la Valèe Verte. Rui

me plekken weinig gasten en zeer beperkt sanitair 2 douches wasbakken buiten. Mooie vergezichten vanuit de tent. In de loop van de middag kwam er meer bewolking en na dat we de tenten hadden staan werden we getrakteerd op een onweersbui met veel wind en regen.

Tegen zessen naar de stad wat voorraad inslaan voor de volgende dag en voor een avond maaltijd. Net op tijd, voor een heftige bui weer op de camping daarna onder een afdak nog een afzakkertje genomen.

1. Joke en Louis:
    26 juni 2022
    Het is wel af zien maar de omgeving maakt dat allemaal goed.
    Morgen weer een fijne rit gewenst