Van Delden naar Rome
17 mei 2024 - Echtz, Duitsland
Half mei gaan we voor een nieuwe trip op de fiets. Dit keer gaat de reis naar Rome. Deze tocht met een ander fietsmaatje Jan Horck. Jan ken ik van scouting en is onze achter buurman.
Woensdag 1 mei
Hebben we een test rit gemaakt met bagage onder een stralend zonnetje naar de Holterberg, om even weer te wennen aan het gewicht aan de fiets. Dat ging ons weer prima af dus vol vertrouwen stappen we weer op de fiets.
Een nieuw fietsmaatje levert weer nieuwe volgers, de volggroep wordt daardoor steeds groter.
Als je geen interesse meer hebt in onze reisbelevenissen meld dat even, dan haal ik je van de lijst.
Dinsdag 14 mei
We zijn er klaar voor de tassen zijn gepakt en zitten op de fiets, nog een nachtje thuis slapen en dan stappen we weer op de fiets. Maar eerst nog een gezamenlijk ontbijtje met Riky. Berna en Jan. Op naar Rome. De etappes op het kaartje zijn niet bindend, afhankelijk van veel zaken zoals wat we gezien moeten hebben, of het klimmen of het weer.
We hebben er weer veel zin in.
Woensdag 15 mei
Goedemorgen, vroeg wakker 5:45 uur gaat de wekker tijd om op te staan we beginnen aan ons nieuwe reis avontuur. Uitgebreid tafel gedekt Jan en Berna komen bij ons ontbijten na een zeer uitgebreid ontbijt door Riky voorbereid komt Edwin en Pieter ons nog even een goede reis wensen.Als we op de fiets stappen staan buren en vrienden aan de straat ons nog even uit te zwaaien Een verrassing voor mij was een van de goeie kennissen van Jan en oud Rowan lid Marinus ter Haar.
De weersverwachting voor de dag bleek duidelijk beter dan de verwachting een heerlijk zonnetje wel een klein beetje veel wind maar dat mag pret niet drukken de eerste de eerste etappe ging door de Achterhoek de eerste stukken nog redelijk bekend terrein maar daarna kwamen wat in een minder bekende omgeving. Na 2 en een half uur een korte pauze. Toen door naar Duitsland daar hadden we een lang stuk over de Bundesstrasse met vrij veel verkeer dat was wat minder. Daarna over wat binnenweggetjes richting Kevelaar. In Winnenkendonk vlak voor Kevelaar hadden we al vrij snel de camping gevonden die we op het lijstje hadden staan. Op het terras een broodje gegeten, daarna de tenten klaargemaakt voor de nacht. Toch nog even in de huid van de pelgrim gekropen en naar Kevelaar wat kerken bezocht. Vroeger dan gepland een restaurant binnen gestapt en een heerlijk pasta maaltijd gegeten.
Op de camping weinig te beleven nog even naar Winnenkendonk gewandeld maar daar was àlles gesloten daarom bij de plaatselijke tennisclub achter de camping een een glaasje gedronken. Inmiddels liggen we in de tent en maak ik onder het druppen van de regen dit verslagje. Hopen op morgen een mooie zonnige dag.
Donderdag 16 mei
Ruim voor de wekker wakker. Van de voorspelde regen gelukkig niets te bekennen we beginnen aan het standaard programma, de spullen en tent weer op de fiets. Half acht trappen we hem aan. Al snel rijden we ons vast bij wegwerkzaamheden dus via een omweg weer de route opgezocht. Onze route ging veelal over grote doorgaande wegen niet echt geweldig maar ook over mooie binnenweggetjes. In de omgeving van Duren kwamen we bij de geplande camping bij de Echtzer see. De beheerder van van de camping vertelde dat er vannacht en morgen zeer veel regen wordt verwacht en bood aan van een kleedruimte te gebruiken. Daar hebben we dankbaar gebruik van gemaakt. Weer heerlijk gegeten en in restaurant van de camping. Nog uitgebreid gesproken met de beheerder. Deze bracht ons nog een paar blikjes voor de avond. Daarna sloot het hek van de camping en vertrok naar huis. Wij bleven als enigen achter verder geen gasten.
Foto’s
1 Reactie
-
Johan:18 mei 2024Leuk om jullie foto's te zien. Ziet er allemaal heel gezellig uit. Verstandig om een dagje te blijven bij de Echtzer See. Succes vandaag met de rit naar Remagen. Ik neem aan dat jullie slapen op de Campingplatz Goldene Meile. Een leuke camping, waar je ook lekker kunt eten.
