De toeristen dagen in Rome
19 juni 2024 - Delden, Nederland
Zondag 16 juni Rome
Vandaag een bezoek aan Rome om geen gedoe te hebben met de fietsen, met de metro naar Rome. Uit gebreid Vaticaanstad bekeken de kathedraal St. Pieter van binnen en met lift en trap, zelfs helemaal naar boven op de koepel. En dat koste de nodige tijd veel wachten. Daardoor de Pauselijke zegen hebben gemist om 12 uur, maar dat was wel te horen. Verder veel kerken en ander historische gebouwen gezien. Met een rondtoer bus snel verplaatsen naar de belangrijkste punten o.a. het colosseum.
Maandag 17 juni
Nog een korte trip naar het centrum om de laatste te bezoeken plekken te zien. Op tijd weg we stappen in een overvolle metro naar de stad om de laatste bezienswaardigheden nog even te zien het Pantheon en de baseliek Santa Maria. Rond de middag weer naar de camping waar de temperatuur inmiddels is opgelopen naar boven de dertig. Tegen zeven uur de fietsen in geleverd bij het depot van camino transport. Daarna samen met Heiko een afscheidsdiner in het restaurant en op tijd naar bed, slapen viel niet mee een enorme herrie en muziek op de paddel baan naast de camping hield ons nog lang uit de slaap.
Dinsdag 18 juni
6 uur op, de tassen naar het depot gebracht en wachten tot de tent droog was geworden. Dan ook de tent weg voor transport. Nog even een broodje gehaald en met de metro naar het treinstation. Wat een drukte en gezoek maar gelukkig ruim op tijd. Maar dan duurt wachten lang, half twee stappen we in de trein. En begonnen we aan de thuisreis, wel wat sneller dan op de fiets maar toch nog bijna 20 uur. De keuze voor de trein was zeker niet geweldig, veel haasten en zoeken naar het juiste perron en trein. De reis ging van Rome via Bologna, München, Hanover en Hengelo. Tegen half negen stapten we uit de trein in Delden in de auto van Berna. De laatste meters naar huis dat weer uitgebreid opgesierd was.
Weer een bijzondere fietstocht waar we erg van hebben genoten en met veel plezier op terug kijken ondanks de regen die slechts een enkele keer tijdens het fietsen viel, maar meestal daarna en ‘snachts.
Alle volgers bedank voor de vele reacties.

Wat een geweldige reis en mooie fietsbelevenissen!
Een topprestatie!
Het was voor ons soms alsof we erbij waren, omdat wij ook op een zelfde plaatsen zijn geweest.