Hans en Frans naar Santiago dag 24

28 juni 2018 - Santa Colomba de Somoza, Spanje

Hans en Frans naar Santiago dag 24 van Reliegos naar Rabanal 100 km

Na geslapen in een mooie ruime Albergue, vonden we een verrassing bij de fietsen een paar choco croissants. Mooie eerste maagvulling. Het eerste dagdeel reden we nog over lange glooiende wegen. Met een overgang van enkele kilometers keiwegen, we moesten slalommen langs de stenen. Na de middag kwamen de eerste bergen weer voor de wielen. Tegen 11 uur zagen we weer Nederlanders bij een Albergue, op het terras. Al snel zaten met meerdere Nederlanders aan de koffie mopperend over de slechte wegen en de onduidelijkheden in het oude wegen boekje. In de loop van de dag liep de temperatuur weer op naar 37 graden. De kerkjes onderweg waren vaker bezet door ooievaars dan pelgrims, op veel torens zaten meerdere nesten.

De eerste Albergue  die vonden, vroeg de hoofdprijs 25 euro voor een overnachting, 100 meter verder voor slechts 6 euro.

S’avonds kregen we nog een stevige onweersbui. Toch weer fijn een dak boven het hoofd.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Joke en Louis:
    28 juni 2018
    Hallo Frans en Hans,

Vandaag dus weer 100 km dichter bij jullie einddoel.
    Je ziet het even rondkijken levert toch nog weer een voordeel op, maar daarvoor zijn we dan ook Nederlanders. Voor de rit van morgen wensen we jullie een mooi en vlak parcours toe
  2. Mieke en Jan.:
    29 juni 2018
    Beste Frans en Hans,
    Het einddoel komt in zicht al hebben jullie nog wat hobbels te nemen. Telkens genieten we van jullie foto's en belevenissen. Ook wij hier in Marcon mogen genieten van het mooie Franse landschap aan de Loir met gemiddeld 30º. Veel succes verder. Groeten Mieke Jan