Hans en Frans naar Santiago dag 6

10 juni 2018 - Merry-sur-Yonne, Frankrijk

Santiago dag 6

Een rit van Troyes naar Yonne.

Na dat we de vorige avond samen met onze Brabantse mede pelgrims nog een glaasje gedronken hadden begon het te regenen en zijn we maar snel in onze slaapzak ingedoken.

Om 6 uur open 7:15 zaten we weer op de fiets met natte tent dus extra zwaar. Bij de bakker een stokbrood gehaald. Om onderweg ergens op te eten.

De dag begon mistig met een prima temperatuur. Later werd het helderder en een licht buitje trok met ons mee, later kwam de zon weer door.

Voor de lunch zochten we weer bankje die we vonden op een sportveld. Een dug-out  bood ons een prima zit plek even in de schaduw. In Auxerre

hadden we het zicht op 3 grote kerken maar omdat daarvoor behoorlijk moesten klimmen en veel kerken vaak gesloten waren, hebben we het er maar niet op gegokt en zijn we door gereden. We zullen nog veel kerken passeren. De volgende kilometers gingen over een jaagpad langs de Yonne. Mooie omgeving, Paulus Potter plaatjes en met smalle sluisjes in de rivier.

Daar na kreeg de Garmin ruzie met het boekje oude wegen en hebben we veel moeten zoeken. Na 125 km waren we om 17:15 op de camping.

S’avonds nog even samen met de Brabanders die ook weer waren gearriveerd. Op het terras samen gegeten en gedronken.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. RIKY:
    10 juni 2018
    Toppers,👍😘
    Morgen maar weer een goede tocht gewenst 🚴‍♂️🚴‍♂️
  2. Joke en Louis:
    10 juni 2018
    Hallo Frans en Hans,
    Tijdens deze tocht leer je echt de kleine dingen te waarderen en telkens weer een nieuwe omgeving ontdekken.
    veel plezier samen, wij zullen er morgen wel een glaasje op drinken wellicht samen met Riky
    Joke en Louis