Hans en Frans naar Santiago dag 3

7 juni 2018 - Montmédy, Frankrijk

Santiago dag drie

Na een goede nachtrust genoten mede door het ruisen van de Ambleve. De spullen weer ingepakt, gelukkig was ook tent dit keer goed droog terwijl we toch dicht aan het water stonden. Na het ontbijt op het terras van de camping zijn weer vertrokken voor de volgende rit, het zonnetje deed de eerste kilometers zijn best om ons op te warmen maar tegen 10.30 uur begon het licht te regenen en dat bleef aanhouden tot drie uur in de middag.De eerste km werden de benen nog op de proef gesteld met de nodige pittige klimmetjes. Toen ging de route over een oude spoorlijn een 30 km lang fietspad met weinig Klimwerk dus dat schoot lekker op.  Rond de middag in Bastogne een voor ons bekende plaats, een snackbar opgezocht en een hapje gegeten. Vanaf drie uur was het weer droog en gingen we op weg naar Abdij de Orval. Hier hadden wij de nacht willen doorbrengen, maar een zeer vriendelijke kassier van het museum van de ABdij, gaf aan dat overnachtten niet mogelijk was. In deze herberg was voor ons dus geen plaats. Helaas de volgende camping maar 30 km verder dus het werd een latertje. Na 140 km kwamen we aan in Montmédy. Hier was een kleine doortrekkers camping, waar we de eerst mede pelgrims ontmoeten. Om een hapje te eten werden de benen weer op de proef gesteld, een wandeling naar het restaurant begon met een klimmetje van 12%,  1 km lang. Na het eten en de beproevingen doken we rond 11 uur weer in onze slaapzak, moe maar voldaan.