Frans en Hans naar Santiago dag 8

12 juni 2018 - Saint-Amand-Montrond, Frankrijk

Santiago dag acht

Van Prémery naar Saint Amand Montrond,108 km

Na de heftige regen van de avond en de nacht werd het tegen vieren wat droger. dus hebben we besloten om 6.00 uur toch maar weer op de fiets te stappen. Het zonnetje scheen weer vrolijkma naar een uurtje begon de bewolking weer aan te trekken en hadden we de hele dag te maken met wisselende bewolking en regelmatig een lekker zonnetje en temperatuur van rond de 23°

En geen regen. In Nevers hebben besloten toch de klim naar de kathedraal  te maken om te kijken of er daar een stempel konden bemachtigen op de valreep lukte dat, want de dame was net bezig de deur te sluiten. Na het bezichtigen van de kerk, voor een groot deel in de bekisting stond, omdat ze binnen aan het renoveren waren. Over de brug over de Loire, die gebouwd is van 1770 tot 1832 verder. Daarna verder over jaagpad langs het kanaal parallel aan de Loire. Langs een aquaduct gingen we over de Loire vreemd gezicht een kanaal over de rivier. In Saint Amand Montrand vonden we de volgende camping. Terwijl we bezig waren de tent op te zetten kwam een journalist van de plaatselijke krant en die wilde ons interviewen. Daarbij heeft hij nog een foto gemaakt om die in het blad plaatsen. Na het eten hebben nog even gezellig na zitten praten met een stel uit Brabant die vanuit Maastricht naar Nederland terug fietsten.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. RIKY:
    Hallo Frans en Hans,

Leuk verhaal en zelfs een foto van jou.👍
    Fijn dat het goed gaat verder een goede tocht voor morgen gewenst.
  2. Edwin:
    Toppers!
  3. Joke en Louis:
    Hallo Frans en Hans,

Uit het verslag begrijp ik dat je af en toe ook geluk moet hebben, nog net op tijd voor het stempel.
    We wensen je morgen weer een fijne rit toe
  4. Stephan:
    Hallo Frans en Hans

Wat een gave uitdaging zijn jullie aan gegaan. En wat mooie kerk zeg.
    Zet hem op. Ik zou jullie blijven volgen met jullie verhalen
  5. Henry Steenblik:
    Hallo Frans en Hans,
    Alweer een week op de fiets en misschien al bijna op de helft. (van de afstand dan hè) Petje af!!!!!
    Het stempelen met Elfstedentocht gaat volgens mij makkelijker. Altijd wel iemand op zijn post. Vraagje: waar dient de grote schelp achterop de fiets voor? Succes verder met de tocht en geniet ervan.
  6. Gerard:
    Hallo Frans en Hans,

Ruim een week op pad en nu al in midden Frankrijk, met zo nu en dan Hollands weer (om jullie roots niet te vergeten).
    We genieten van jullie verslagen en foto's.
    Jullie moeten pastor Oortman toch eens vragen, waarom er veel kerken voor jullie gesloten blijven?

Goede reis!
  7. Bolscher Frans van het:
    13 juni 2018
    Dank je ook van daag veel kerken gepasseerd een open voor een begrafenis