Eerst fiets dag na de rustdag

10 juni 2022 - Ulldemolins, Spanje

Vrijdag 10 juni

Om kwart voor 7 ruim voor de wekker wakker, het dagelijkse ritueel oppakken alles weer op de fiets en gezamenlijk ontbijt op de camping. De rit liep eerst nog een stuk langs de kust met af en toe pittige grind ”keien” paden. Daarna kozen we voor een N weg dat schoot mooi op. Bij Cambrils         kozen we de weg naar het binnenland. Geen sinaasappel bomen maar meer olijven. De temperatuur liep richting de 35 graden daarom namen we rond een uur een warme maaltijd binnen. Een heerlijk 3 gangen menu, inmiddels hadden ze voor de koeling de plafond ventilator aangezet. Zodat we door onze bezweette kleding het zelfs koud kregen. Daarna begon het echte werk stevige en lange klimmen van meer dan 13 km. Om kwart voor vijf kwamen we op de camping aan. Daar ontmoetten we een Nederlandse vrouw die vanuit Nederland al weken onderweg was een rit door midden Spanje en naar Nederland . Nadat we de bekende glazen leeg hadden gedronken, de tent opgezet en een duik in het zwembad genomen. In het restaurant op de camping heerlijke pizza gegeten. En nog even na gezeten bij de tent.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. LOUIS Van het Bolscher:
    10 juni 2022
    Zo te zien op de foto's moeten de fietsers het doen zonder speciale fietspaden, maar blijkbaar is het rustig met het overige verkeer.
    Was de Nederlands dame alleen op de fiets of met de auto?, ook een hele prestatie!
    Prettig om na zo 'n dag nog een frisse duik te kunnen nemen!
  2. Gerard:
    11 juni 2022
    Een leuk verhaal en mooie foto's.
    Jullie kregen de 'motor' goed warm, dan is zo'n verkwikkende duik in het zwembad heerlijk!