de pelgrimstocht van Hans en Frans naar Santiago dag1

5 juni 2018 - Oirsbeek, Nederland

Jaren terug is het idee geboren om ooit de tocht naar Santiago te maken in 2017 had Ik samen met Jurgen de tocht willen maken maar door de ziekte van Jurgen was dat niet mogelijk later bood Hans van den Brink aan mee te fietsen in 2018. Hans is ervaringsdeskundige want hij heeft de tocht al eens eerder gereden dus dat komt onderweg waarschijnlijk goed van pas . Na de nodige training’s tochtjes met en zonder bagage stonden we op 5 juni 2018 aan de start van deze Pelgrimstocht.

Om het geheel in de sfeer van de pelgrimstocht te maken bood pastoor Oordman aan ons de zegen te geven bij het vertrek dinsdag.

Zo stonden we ‘s morgens om 7.00 uur voor de Blasiuskerk in Delden om de eerste stempel in ons paspoort te laten plaatsen en na zegen van de pastoor goede reis tegemoet te gaan.

De eerste kilometers gingen door bekend terrein de achterhoek en in de buurt van Aalten de grens over richting Wesel in Duitsland begon mijn Garmin kuren te vertonen.

En moesten we het zelf uitzoeken

Met een goed richting’s gevoel en wat zoek werk op de telefoon zijn we richting Limburg gereden Omdat de laatste kilometers weinig mogelijkheden waren om te overnachten zijn we nog lang doorgereden richting Limburg en kwamen in Oirsbeek terecht. Na een rit van 210 km met prima weer, niet te warm maar weinig rugwind.

De beheerder van de camping was zelf niet aanwezig maar een van de andere campinggasten wees ons een plekje voor de nacht. Na het opzetten van de tent op zoek naar een eetgelegenheid daar kwamen we vrij laat aan, de deur was gesloten omdat er een besloten kookgroep aanwezig was. Maar de kok was toch bereid voor ons een maaltijd klaar te maken. Na dat we ons culinaire etentje weg gewerkt hadden zochten we vrij laat, tegen 23 uur onze slaap plek op.

1. Edwin:
    6 juni 2018
    Mooi verhaal pa! Mijn vertrouwen op producten van Garmin wordt hier niet beter van :-P

Slaap lekker voor de nacht, moet wel lukken naast zo’n stromend riviertje.
  2. RIKY:
    6 juni 2018
    Hoi Frans,

Een mooi duidelijk verslag van de eerste tocht der tochten.
    Welterusten voor straks en SUC6
    voor de tocht van morgen!