Van Refugio Marnes Spanje naar huis

22 mei 2022 - Delden, Nederland

Een nieuw fiets avontuur

Tijdens een zwemavond in het grasbroek kwam Henry Steenblik met het idee, dat als hij met pensioen ging naar zijn broer in Spanje te fietsen. Dit leek mij ook een mooie uitdaging, dan wil ik wel met je mee. Zo kwamen we in november 2021 bij elkaar om .e.a.te bespreken. Inmiddels aangevuld met Paul Diepenmaat en Eddy Golbach.

Na de eerste gesprekken werd de route omgedraaid  eerst naar Valencia vliegen dan blijven we enkele dagen in Refugio Marnes in de B&B van Henry’s broer.

Het leek ons beter met een fiets met schijfremmen te rijden zo besloten Paul Henry en Frans op zoek te gaan naar een nieuwe fiets dit was sneller bedacht dan geleverd. Paul via omwegen een fiets gevonden op internet, Henry en Frans konden na 4 maanden de eerste testrit maken.

Op zondag 22 mei met een prima temperatuur en een flink zonnetje om 9:15 uur vertrokken we voor een testrit met bepakking, zoals we die tijdens de tocht ook willen meenemen. Een rit over de Holterberg natuurlijk ook even de Motieweg nemen en gelijk de kleinste versnelling testen. De steilste helling komen we waarschijnlijk wel omhoog. In de eerste zit je te dansen op het zadel dus nog voldoende keuzes over. Boven hebben we een eigen bakje oploskoffie gedronken even testen hoe koffie te maken in het veld. Daarna via Nijverdal naar Borne, om geen opmerking te krijgen dat we minder km reden dan de 2 uit Borne.

25 mei gaan de fietsen en de tassen op transport naar Spanje waarna we op 31 mei naar Spanje vliegen en daar enkele dagen in de omgeving blijven waarna we per fiets weer richting huis rijden.

1. A.L.J. van het Bolscher:
    22 mei 2022
    We wensen jullie een mooie tocht met ongetwijfeld mooie onvergetelijke indrukken.
    Het belangrijst is wel om weer veilig thuis te komen, veel succes.
    Joke en Louis