Frans en Hans IN Santiago dag 27

1 juli 2018 - Santiago de Compostela, Spanje

Frans en Hans IN Santiago dag 27 van Triacastela naar Santiago de Compostela 144 km.

Na de natte dag van gisteren en de te korte afstand, hadden we besloten zo vroeg mogelijk te vertrekken. Om 5.15 uur keek Hans uit het raam en zag dat het droog was. Nog even een stuk stokbrood opgegeten van de vorige dag en daarna om 6.00 uur op de fiets gestapt voor, zoals later bleek, de laatste etappe. Dit was een goede keus de eerste 85 km gingen als vanzelf. De eerste kilometers reden we in het donker en daarna in een dichte mist later klaarde het wat op. Dus van de omgeving weinig gezien. Onderweg weinig verkeer alleen veel taxibusjes die voor hele grote groepen wandelaars de bagage vervoerden. Je herkende ze zo tussen de echte pelgrims die wel een grote rugzak droegen. Het leek de vierdaagse wel. Tegen de middag viel er een heftige regenbui. Onder een groot afdak hebben ons middag broodje gegeten en overlegd wat te doen, doorfietsen, of een overnachting‘s plek zoeken, we besloten door te gaan. Helaas de middag bracht niet wat we daarvan verwachten veel regen. Met af en toe een droge periode. Maar met de wetenschap dat het einddoel steeds dichter bij kwam sleepte ons door de regen.

Toen de bebouwing steeds dichter werd kon de dag niet meer stuk, en kwamen de torens van de kathedraal in zicht. Na een korte wandeling en wat eten namen we een duik in ons bed. Morgen uitslapen.

1. René Poessé:
    Frans en Hans,
    Einddoel bereikt! Gefeliciteerd!
    De eerste en laatste dag waren wel topdagen kwa kilometers.
    Geweldige prestatie en er van genoten.
    Elke dag jullie verhalen gelezen.
    Morgen rustdag!
    Groeten René
  2. Joke en Louis:
    1 juli 2018
    Je ziet het hier ook weer, aanhouders zijn de winnaars, jullie doel is bereikt, gefeliciteerd. Wij zullen op onze rondreis, Spanje en Portugal op 1 november in Santiago verblijven, en dan ook wat van deze stad zien! Het weer was het hier de afgelopen 2 dagen geweldig, met hele dagen zon, wel even anders dan daar.
    We wensen jullie nog mooie dagen en ook mooi weer, in deze stad.
  3. Afke van den Brink:
    Gefeliciteerd🎉 top gedaan.
  4. BenLV:
    1 juli 2018
    Proficiat we hebben genoten van jullie reis belevenis. Wij hebben diepe respect voor jullie prestatie met alle ontberingen die jullie zijn tegengekomen. De uitdaging is volbracht nogmaals proficiat. En nu eerst nagenieten voor je huiswaarts keert.
  5. Henry Steenblik:
    2 juli 2018
    Frans en Hans. Proficiat met de geweldige prestatie die julie geleverd hebben. Een welverdiende rustdag. Geniet ervan. Bedank voor de verhalen en foto,
    Goede reis terug straks.
  6. Els Meenhuis - Bode:
    Frans en Hans ,

Respect !!!!
    jullie hebben je doel bereikt.
    Veel belevenissen gaan mee in de rugzak huiswaarts!! maar de meeste blijven in jullie hoofd , denk ik ....
    geniet van de welverdiende rust
  7. Paul:
    Hoi Hans en Frans,
    Respect!
    Lijkt me een erg mooie belevenis!, heb het elke dag met plezier gelezen en bekeken.
    Wat zullen jullie in vorm zijn de komende trainingen.
  8. Harry Meenhuis:
    2 juli 2018
    Jongens, wat een avontuur!!
    Einddoel bereikt. Top. Hopelijk hebben jullie net zo genoten als wij van jullie
    prachtige foto's die de dagelijkse verhalen altijd hebben versterkt.

Nu genieten van wat de stad te bieden heeft en op de terugreis
    kunnen jullie in "vogel"-vlucht de route nog eens nazien.
  9. Mieke en Jan.:
    3 juli 2018
    Gefeliciteerd dat einddoel is bereikt. Vanwege blikseminslag verstoken van wifi op de camping. Vandaar late reactie. Genoten van jullie foto, s en verhalen. Zal heel veel voldoening geven met bereiken van jullie doel. Groeten en tot ziens
  10. Betsie:
    4 juli 2018
    ik had al een reactie geplaatst maar helaas gaat dat mij nogal eens mis.
    Hartelijk gefeliciteerd met je behaalde doel. Wat fijn dat het zo mooi gelukt is.
    Een ervaring waar je je hele leven op terug kunt kijken. Jullie hebben dat toch maar mooi gedaan. Ik vond het leuk om iedere keer te lezen hoe het ging en niet ging. Maar de foto's vertellen zoveel meer hoe mooi de omgeving was. Bedankt en wel thuis. Of zijn jullie al weer thuis.
    groeten van ons