Hans en Frans naar Santiago dag 25

29 juni 2018 - O Cebreiro, Spanje

Hans en Frans naar Santiago dag 25 van Rabanal naar O Cebreiro 94 km

De flinke onweersbui van gister avond had de bijna droge kleding weer kletsnat gemaakt. Dus de natte was maar op de fiets uitgehangen. Na een ontbijt bij de buurman zijn we weer aan een flinke klim begonnen, naar ongeveer het hoogste punt in de omgeving, 1504 meter het Cruz de Ferro. Daarna volgde een kilometers lange afdaling naar Ponferrada. Waar een gigantisch kasteel staat. De Tempeliersburcht. Onderweg weer vervelende zand en keiwegen.  Maar regelmatig werden we getrakteerd op fantastische uitzichten. Dat de route naar Santiago erg populair is blijkt elke dag weer hele groepen wandelaars die hun bagage met busjes laten nabrengen. Maar ook zie je de echte pelgrims met een stevige rugzak. Na de middag kregen we weer het nodige klimwerk voor de wielen. Tegen vieren betrok de lucht en dreigde een onweersbui. Dus snel op zoek naar een overnachtings plek. In Cebreiro dachten we veel keuze te hebben uit de vele Albergue’s maar vele waren bezet. Tijdens de onweersbui knalde met een enorme klap het stopcontact en de voeding van de telefoon en WiFi van de muur.

1. Betsie:
    29 juni 2018
    Mooi kasteel. De andere foto is o. De was op te hangen?😜voor de omgeving zou ik wel mee willen gaan. Maar niet om te fietsen, nou ja de afdaling wel🤣. Fijn dat jullie nog zo genieten na al die km in dat mooie land. Succes verder.
  2. Hans Meenhuis:
    29 juni 2018
    Hopelijk mankeert jullie niks!
    Veel plezier en succes met de laatste kilometers.
  3. Joke en Louis:
    Hallo Frans en Hans,

Jullie pad gaat blijkbaar niet over rozen, maar als echte mannen trotseren jullie de elementen. Maar vandaag toch weer een flink stuk afgelegd, en weer een mooie omgeving mogen bewonderen
  4. Gerard:
    30 juni 2018
    Hallo Frans en Hans,

Jullie hebben wel een reis met belevenissen. Je maakt wel van alles mee. Is de voeding van de telefoon en de WiFi ook geschiedenis?
    Jullie reis gaat naar ongekende hoogten met schitterende plaatjes.

We wensen jullie veel (reis)plezier en een goede reis.
  5. Erik metselaar:
    30 juni 2018