Hans en Frans naar Santiago dag 7

11 juni 2018 - Prémery, Frankrijk

Santiago dag zeven

Van Maily le Chateau naar Prémery

De eerste paar uur was het erg nevelig maar een prima fiets temperatuur. Het landschap veranderde langzamerhand, wat meer bossen en minder saai dan het gebied hiervoor, we hebben nog een stuk langs de Yonne kunnen fietsen op het jaagpad een mooi parcours met mooie uitzichten, sluisjes en bruggen. auto vrij ideaal. In Vézelay een pittige klim om bij de kathedraal St. Madeleine te komen tot onze teleur stelling niemand aanwezig om een stempel te plaatsen. Een geweldige grote kerk maar veel van hetzelfde. Toen we weer naar onze fietsen gingen zagen we plotseling iemand die het kantoortje opende en hebben gelijk daar onze stempel bemachtigd. Chris en Piet de Brabantse Santiago gangers, kwamen we tegen en vertelde dat er een kantoortje was van het Sint Jacobs genootschap daar moesten we toch nog even naartoe. Op de 2e verdieping verwelkomde een vriendelijke heer ons. .Uitgebreide zette hij een stempel in ons paspoort en al onze gegevens werden verzameld in een eigen logboek, om te weten wie er allemaal gepasseerd waren. Hij vertelde dat de Brabantse jongens er ook al waren geweest. In middels veranderde het weer, temperatuur was goed met rond 22° maar af en toe viel er een spatje regen net te weinig om een jasje aan te trekken om vier uur kwamen aan op de camping in Prémery. We waren net klaar met het opzetten van de tent toen het begon te regenen dit hield na een kwartiertje op en nu zitten we in het warme zonnetje.

Onder het eten viel er nog een hevige stortbui.zodat we bijna voor de 2e keer gedoucht werden.

1. Jvhb:
    12 juni 2018
    Net terug van Drempt toch even je verhaal gelezen. Zorg wel voor mooi weer als wij in Frankrijk zijn. Groeten en Goede reis.
    Mieke Jan
  2. RIKY:
    Frans en Hans,

Toch weer de moeite waard geweest voor stempel drie.
    Prachtige foto’s.
    Ik hoop voor jullie dat je de komende dagen met droog weer kunt fietsen.🌝☀️🍉🍊🍇🥝🍅🍌

m.vr.groet Riky
  3. BenLV:
    12 juni 2018
    Hoi Frans & Hans, leuk verhaal we kunnen zo lezen wat jullie zoal meemaken op jullie reis. Af en toe een beetje hemel water iets wat wij hier missen voor de tuin. We blijven jullie volgen, succes en hopelijk blijft de wind waaien uit het noorden.
  4. Betsie:
    Test
  5. Harry Meenhuis:
    Hallo mannen,

Jullie zijn al een mooi eind op weg. Chapeau !! Precies een week onderweg met mooie verhalen en foto's en met afwisselend weer en landschap. Ben benieuwd naar jullie belevenissen in de komende weken . Veel succes en plezier allebei.
  6. Betsie:
    15 juni 2018
    Test is gelukt 💪 u nog maar weer een poging wagen.
    Hallo Frans en Hans. Wat een belevenissen onder weg. Fijn dat het weer een beetje mee werkt. Gelukkig zijn er geen sneeuwstormen op komst. Frans je zei voor vertrek dat je geen mooie verhalen kon schrijven. Ik vind dat je dat wel kunt. 👌👏 in het loaire gebied ben ik ook geweest en ik zie het voor mij hoe jullie daar fietsen. Ik lees dat je vrienden hebt gemaakt. 😅leuk die af en toe te zien. Heb je weer wat te vertellen. Hans weet nu alles al toch. Veel fiets plezier samen en tot het volgende verhaal. Oja mooie fotos heb je er bij geplaatst.