Frans en Hans naar Santiago dag 26

30 juni 2018 - Triacastela, Spanje

Frans en Hans naar Santiago dag 26 van Cebreiro naar Triacastela 24 km.

Aan de regen kwam maar geen eind dus om 6 uur hebben we ons maar weer omgedraaid. Na een ontbijt van koffie en een stuk cake, het was inmiddels droog geworden, zijn we om 9 uur op de fiets gestapt. Rechts van ons klaarde de lucht wat op, maar we moesten naar links daar werd de lucht steeds grauwer. Met als gevolg hevige regen en onweer. Sterk remmend daalden we af naar Ttriacastela, we kwamen daar zo verkleumd aan, dat we besloten niet verder te gaan. In de eerste de beste Albergue hebben we ons opgewarmd onder een warme douche. Later klaarde de lucht, maar we besloten vandaag niet verder te gaan. Dat het een goede beslissing was bleek later. Ook na zonneschijn komt regen en onweer. Na een 3 gangen menu van 10 euro inclusief een fles wijn, doken we weer in bed hopende op een drogere dag.

1. Joke en Louis:
    30 juni 2018
    Hallo Frans en Hans,

Vandaag niet zoveel kilometers afgelegd, maar toch even heel voordelig en luxe gedineerd voor wel een heel schappelijk prijsje. Maar het belangrijkste is toch wel dat jullie geen onnodige risico's nemen. Morgen is er weer een nieuwe dag en we wensen jullie weer een fijne rit.
  2. Mieke en Jan.:
    30 juni 2018
    Pech dat het weer niet mee zit. Tijdens ons kamperen hebben we nog geen regen gehad. Vandaag 33 gr. We zullen wat mooi weer zuidelijker sturen. Succes op jullie verdere tocht.
  3. Betsie:
    1 juli 2018
    Hagel en sneeuw onweer en regen
    deren ons niet we kunnen er wel tegen
    lach er maar om als straks de zon weer schijnt
    tis pech maar zeg als straks de zon weer schijnt.
    Het begin van een liedje dat ik geleerd heb bij de kabouters.
    Daar moet ik altijd aan denken als ik onweer wind en regen lees.
    De kaboutertjes hadden er vertrouwen in dat het wel weer goed komt.
    Voor jullie ook zeker.
    Gewoon bij mooi weer door fietsen en succes verder.
  4. Gerard:
    1 juli 2018
    Hallo Frans en Hans,

Eerst goed (op z'n Hollands) nat gaan en dan jullie doel bereikt, KLASSE!
    Geniet van jullie geweldige prestatie. Wat zal dat een heerlijk gevoel geven.
    Daar mogen jullie rustig een wijntje op drinken!
    Die meneer van het standbeeld (zie foto) neemt zelfs de hoed voor jullie af.
    Geniet er nog even van en wel thuis.